Sunday, November 8, 2009

စကၤာပူတြင္ ကားတိုက္မိၿခင္း

ေခါင္းစဥ္ေတြ႔ေတာ႔ လာဖတ္သူေတြ ၿပံဳးမိမလားပဲ။ ဟိုတစ္ေလာကပဲ စကၤာပူတြင္ ကားေမာင္းသင္လိုရင္ ဘာညာနဲ႔ ပို႔စ္တင္ထားခဲ႔တာ မၾကာေသးဘူးမလား။ ခုကားတိုက္မိၿပီ ဆိုေတာ႔ေလ။

လြန္ခဲ႔တဲ႔ ၄-၅လေလာက္က ၿဖစ္ခဲ႔တာပါ။ လိုင္စင္က်ၿပီး တစ္လေလာက္ကေပါ႕။ ၿဖစ္ပံုက ကိုယ္အစားငမ္းလို႔။ အဲေန႔က အိမ္မွာ ငါးထမင္းခ်ဥ္ လုပ္စားတယ္။ ကိုယ္႔အိမ္က လူၾကီး ေစ်းသြားေတာ႔ ငါးထမင္းခ်ဥ္ထဲထည္႔ဖို႔ ၿမန္မာဆိုင္ကေန ပဲပုပ္၀ယ္ခဲ႔ပါ ေၿပာတာ သူက နားၾကားလဲြၿပီး ပဲမွဳန္႔ေတြ ၀ယ္ခ်လာတယ္ေလ။ ငါးထမင္းခ်ဥ္က ပဲပုပ္ေထာင္းမပါပဲနဲ႕ ဘယ္ေကာင္းမလဲေနာ႔။ အဲသာနဲ႔ သမီးေခၚၿပီး သားအမိ၂ေယာက္တည္း ( အဲ႔အခ်ိန္က တစ္ခါမွ သမီးနဲ႔ ႏွစ္ေယာက္တည္း မေမာင္းဘူးပါ။ ေမာင္းတတ္ကာစမိွဳ႔ ဦးၿခိမ္႔က စိတ္မခ်လို႕ပါ။ ) အဲဒီေရွာ႔ပင္းစင္တာကို ေမာင္းသြားတယ္ေပါ႔။ ဟိုေရာက္ေတာ႔လဲ ကား parking မပတ္တတ္တာနဲ႔ လမ္းေဘးတြင္ ခဏထိုးရပ္ထားခဲ႔ၿပီး အၿမန္ အေပၚတက္၀ယ္တာ။ အၿပန္က်ေတာ႔ fine ခ်တဲ႔ slip ေလးက ေစာင္႔ၾကိဳေနပါေရာ။ ဒါနဲ႔ စိတ္ညစ္ညစ္နဲ႔ ၿပန္အလာ အိမ္နားေရာက္ခါနီးမွ မီးပိြဳင္႔ေဘးက slip road ကို ေကြ႔လိုက္တာမွာ ေဘးကလမ္းမၾကီးက ကားတစ္စီး အၿမန္ေမာင္းတာမၿမင္မိဘူး။ အနားေရာက္မွ တိုက္မွာစိုးလို႔ ဘရိတ္အုပ္လိုက္တာ ေနာက္က Taxi က၀င္ေဆာင္႔ပါေလေရာ။ အသာေလးပါပဲ ။ ဘာမွေတာင္ မၿဖစ္ေလာက္ဘူး ထင္တာ။ အဲဒီေန႔က တြတ္ပီတို႕ ကံမေကာင္းဘူး။

ဲဒါနဲ႔ ကားကုိ ေရွ႕က ဘတ္စ္ကားမွတ္တိုင္နား အသာထိုးရပ္ေတာ႔ ေနာက္က Taxi ဒရိုင္ဘာက ဆင္းခ်လာၿပီး သူမွားတာပါ ... ဆိုၿပီး မ်က္ႏွာငယ္ေလးနဲ႕ ေၿပာရွာတယ္။ ကိုယ္႔အေဖ ကိုယ္႔ဦးေလး အရြယ္ေလာက္ တရုတ္ၾကီးပါ။ ေနာက္သူကလဲ မွားပါတယ္ေၿပာလာေတာ႔ အရမ္းကို အားနာသြားတယ္။ ကိုယ္က ဘရိတ္ေဆာင္႔အုပ္လိုက္ေတာ႔ ကိုယ္႔အမွားလဲ ပါတာကိုး။ အေနာက္က တအားကပ္ေမာင္းၿပီး ဘရိတ္ အခ်ိန္မီ မအုပ္လိုက္ႏိူင္တာက သူ႔အမွား။ (တရားဥပေဒေၾကာင္းအရ ကားတိုက္မွဳတစ္ခုၿဖစ္ရင္ ေနာက္ကေန၀င္တိုက္တဲ႔ ကားဘက္က အမွားၿဖစ္ပါတယ္။ အမွားၿဖစ္ဖို႔ chance လဲ ပိုမ်ားပါတယ္။) ဒါနဲ႔ဆင္းၿပီး ကားကိုၾကည္႔လိုက္ေတာ႔ ကားေနာက္က ဘန္ပါတစ္ခုလံုးပါမလာေတာ႔ဘူး။ တိုက္တဲ႔နားမွာ ၿပဳတ္က်ရစ္ခဲ႔ၿပီ။ ၾကိဳးတန္းလန္းေတြနဲ႔ အထဲက ေဘာဒီပါ ပိန္ေနတာၿမင္ရေတာ႔ အေတာ္ၿပာသြားတယ္။ တကၠစီလဲ ေရွ႔က နဲနဲ ပိန္သြားတယ္။ ဦးၿခိမ္႔ေမာင္းတာ ၅ႏွစ္ေက်ာ္ရွိၿပီ ။ ဒီလို တစ္ခါမွ မၿဖစ္ဘူးပဲကိုး။ ဒါနဲ႕ သူ႕ကုိဖုန္းေခၚၿပီး ဓာတ္ပံုေတြရိုက္ IC ေတြေတာင္းၿပီး တကၠစီ ဒရိုင္ဘာနဲ႔ ညွိၾကတာေပါ႔။

ေနာက္ေတာ႔ ဘန္ပါၾကီး ကားထဲထိုးသိပ္ထည္႔ၿပီး ၀ပ္ေရွာ႕ကိုသြားၾကတယ္။ Sunday ဆိုေတာ႔ ၀ပ္ေရွာ႔ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက ပိတ္တယ္။ ၀ပ္ေရွာ႔တစ္ခုေတြ႔ၿပန္ေတာ႔ ၿပင္ရင္ ၁၅၀၀-၂၀၀၀ ေလာက္ကုန္မယ္။ ဒါေပမဲ႔ အထဲက ေဘာ္ဒီပါ ထိသြားေတာ႔ သူတို႕မလုပ္ခ်င္ဘူး။ Insurance ကေန တဆင္႔ လုပ္ပါေပါ႔။ အဲဒါမွ ေသခ်ာလုပ္ေပးမွာဆို ေၿပာပါတယ္။ အဲဒါနဲ႔ အင္ရွဴးရန္႔စ္ ထိမွာေၾကာက္ရင္ အခုေငြကိုပဲ ဦးေလးဘယ္ေလာက္ စိုက္ႏိူင္လဲ ေမးေတာ႔ ၅၀၀ေလာက္ပဲ စိုက္ႏိူင္ပါသတဲ႔။ အဲဒီေတာ႔ ကိုယ္က ၁၀၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ထပ္စိုက္ရမွာဆို မကိုက္ေသးဘူးဆို အင္ရွဳးရန္႔စ္ကပဲ သြားၾကဘို႕ သေဘာတူပါတယ္။ ေနာက္ေတာ႔ ဒရိုင္ဘာၾကီးနဲ႔ လမ္းခဲြခဲ႔ၾကပါတယ္။

ဒါနဲ႔ Insurance ကို ဖုန္းေခၚေမးေတာ႔ IDAC ကိုသြားဆိုေတာ႔ ဘုမသိဘမသိနဲ႕ အဲဒီကို ေရာက္သြားၾကတယ္။ Independent Damage Assessment Centres လို႔ေခၚပါတယ္။ ကားတိုက္လို႕ ကိုယ္႔ဟာကိုယ္ညွိလို႕ မေၿပလည္ရင္၊ အဲဒီမွာသြား report လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီမွာမွ တိုက္ထားတဲ႔ကားေတြမွ ပံုစံမ်ိဳးစံုနဲ႔ ပိန္လိမ္ေနတာပဲ။ ကိုယ္႔ထက္ အေၿခအေနဆိုး ရုပ္ပ်က္ဆင္းပ်က္ေတြ ရပ္ထားတာ ေတြ႔မွ ကိုယ္ကမွ ေတာ္ေသးဆို ေတြးမိပါေသးတယ္။

ပထမဆံုး ေဖာင္ေလးတစ္ေစာင္ၿဖည္႔ရပါတယ္။ ေမာင္းသူဘယ္သူ၊ ကားအမ်ိဳးအစား၊ အင္ရွူးရန္႔စ္ရွိသလား၊ ဘယ္အင္ရွဴးရန္႔ကလဲ၊ ေနာက္က၀င္တိုက္တဲ႔ ကားနံပတ္၊ ေမာင္းသူ၊ ဘယ္လိုဘယ္ပံုတိုက္မိသလဲ၊ ဆိုတာ ပံုၾကမ္းေလးဆဲြၿပၿပီး ရွင္းၿပရပါတယ္။ အဲမွာရယ္စရာတစ္ခုက ဘယ္လိုဆဲြရမလဲဆိုတာ နမူနာၿပထားတဲ႔ ပံုေလးနဲ႔ ေရးပံုကလဲ ကိုယ္တိုက္တဲ႔ ပံုနဲ႔တစ္ပံုစံထဲ။ Slip road က အထြက္မွာ ေနာက္ကား ၀င္ေဆာင္႔တဲ႔ ပံုေလးနဲ႔ဆိုေတာ႔ ကူးေရးလိုက္ရံုပါပဲ။ ေနာက္မွသိရတာက စလံုးမွာ အဲလိုပံုစံမ်ိဳး ယာဥ္တိုက္မွဳက အမ်ားဆံုးပါတဲ႕။

ၿပီးေတာ႔ ကားၿပင္ရေအာင္ ကိုယ္႔မွာ ကိုယ္႔စိတ္ၾကိဳက္ work shop ရွိသလား။ သူတို႔ေၿပာတဲ႔ work shop နဲ႕ၿပင္ခ်င္သလားေမးပါတယ္။ ကိုယ္မွာမရွိေတာ႔ သူတို႔ေၿပာတာနဲ႔ပဲ ၿပင္ပါ႔မယ္ေပါ႔။ ေနာက္ေတာ႔ ကိုယ္႔ကားက အနာအဆာေတြ စစ္ေဆး၊ ဓာတ္ပံုေတြလဲ အမ်ားၾကီးရိုက္၊ ကုန္က်စရိတ္ ဘယ္ေလာက္ရွိႏိူင္မလဲ ခန္႔မွန္းတြက္ခ်က္ေပးပါတယ္။ ကားကို စစ္ေဆးေနတံုး ကားတစ္စီးေမာင္း၀င္လာတယ္။ ကိုယ္တို႔ကားလို ေမာ္ဒယ္တူ အေရာင္ကဲြ နီညိဳေရာင္ေလးနဲ႔ ။ ဆင္းလာတဲ႔သူကေတာ႔ သူတို႔ေၿပာတဲ႔ work shop က ကားၿပင္ဆရာပါ။ တိုက္မိတဲ႔ကားထဲက ပစၥည္းေတြ ဟိုဘက္ကကား နီညိုေရာင္ထဲ ေၿပာင္းထည္႔ေပးပါေၿပာေတာ႔ ကိုယ္မွာ နားမလည္ဘူး။ ေနာက္မွ ကား work shop ပို႔ထားတံုး သံုးရေအာင္ အစားထိုးကားပါ တစ္ခါထဲ ယူလာတာဆိုတာ နားလည္ရပါတယ္။
IDAC က လုပ္ေဆာင္တာေတြကုိ အေသးစိတ္ၾကည္႔ခ်င္ရင္ ေအာက္က web page ေလးကို ကလစ္ၾကည္႔ပါေနာ္။
http://www.gia.org.sg/IDAC/index.html
အဲဒီမွာ Non-injury ကားတိုက္မွဳၿဖစ္ရင္ လုပ္ေဆာင္ဖို႔ အဆင္႔ဆင္႔ကို ရွင္းၿပထားပါတယ္။




အတိုခ်ံဳးရရင္ အဲဒီကပဲ ကိစၥ၀ိစၥေတြ အကုန္လံုးကို ၾကားခံလုပ္ေပးခဲ႔ပါတယ္။ ကုိယ္နားမလည္တဲ႔ ကိစၥေတြကို ၾကားခံ ေဆာင္ရြက္ေပးလို႔ အစစ ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕နဲ႔ ၿပီးခဲ႔ပါတယ္။ ကုန္က်စံရိတ္အားလံုးကို တကၠစီ ဘက္က အင္ရွဳးရန္႔စ္က က်ခံရမွာၿဖစ္လို႕ ကိုယ္႔ဘက္ကေတာ႔ ေငြေရးေၾကးေရး တစ္ၿပားမွ မစိုက္ရေပမယ္႔ ကိုယ္႔ပေရာဂေၾကာင္႔ ဒုကၡေရာက္သြားရတဲ႔ တကၠစီ ဒရိုင္ဘာၾကီးအတြက္ စိတ္မေကာင္းၿဖစ္ရတာ ပိုပါတယ္။

ေနာက္တစ္ပတ္ေနေတာ႔ ကားၿပန္ရၿပီး အဲဒီေန႔ရံုးက ေဘာနပ္စ္ကေလးကလဲ ရလာေတာ႔ ဟိုတကၠစီ အဖိုးၾကီးကို ပိုက္ပိုက္ ၅၀၀ ေလာက္သြားေပးရေအာင္ေလဆိုေတာ႔ ကိုယ္႔အိမ္ကလူက ၿပီးတာၿပီးပါေစေတာ႕၊ သူလဲမစိုက္ရပါဘူး။ Insurance ကပဲယူတာ ဆိုေတာ႔ လက္ေလွ်ာ႔လိုက္ရတယ္။ ခုထိေတာ႔ ကားတိုက္တံုးက အဲဒီ တရုတ္အဖိုးၾကီး မ်က္ႏွာကို ၿမင္ေယာင္တံုး။ သနားတံုးရွိေသး။

7 comments:

  1. ဘုရား ဘုရား... အဲလိုၾကီးလား...
    ၾကည့္လဲ ေမာင္းပါ အေဒၚၾကီးရယ္...

    ကိုယ္ကေတာ့ ျမိဳ႕လယ္ေခါင္ ကားရႈပ္ရႈပ္ေနရာေတြရယ္ ကိုယ္သိပ္မကြ်မ္းက်င္တဲ့ ေနရာေတြရယ္ကို ေမာင္းဖို႕ နဲနဲဝန္ေလးေနတုန္းပဲ...
    ကိုယ္ကြ်မ္းတာက West Area ေလ...

    ReplyDelete
  2. သိပ္လဲ အထင္ေတြလဲ မၾကီးပါနဲ႔ဦး ၾကီးေတာ္သက္ေ၀ရဲ႔။ အဲ႔ဒီ ဗမာဆိုင္ဆိုတာ အိမ္ကေန ၅မိနစ္ေလာက္ပဲ ေမာင္းရတဲ႔ေနရာမွာ ရွိတာ။ အေ၀းၾကီးေတြ မေမာင္းရဲေသးပါဘူးေတာ္။

    ReplyDelete
  3. ေခါင္းစဥ္ဖတ္ျပီး ျပံဳးမိတယ္... ဟိုတေန႕ကမွ သင္ထားတာဆိုလို႕ေလ...

    ေနာက္က ဝင္တိုက္တာဆိုေတာ့ ကပ္လိုက္လာတဲ့သူ အမွားေပါ့... ေတာ္ပါေသးရဲ႕ မေသေကာင္းမေပ်ာက္ေကာင္း... းP

    ဝပ္ေရွာ့့ပို႕ထားတံုး ကားတစီးအစားထိုးေပးတယ္ဆိုတာ ဖတ္ရေတာ့ အံ့ၾသမိတယ္...

    းဝ)

    ReplyDelete
  4. Informative! Things to ponder before owning a car abroad. What a nice service they have.

    ReplyDelete
  5. If you don't want car replacement you will get cash 50$/day for compensation during repairing. This will charge back to third party's insurance cause of his/her fault.

    ReplyDelete
  6. ဟုတ္ပါတယ္။ အင္္ရွဳဴးရန္႔ကေနေပးရတာ ပထမ ၀ပ္ေရွာ႔က ေၿပာတဲ႕ေစ်းထက္ ၂ဆေလာက္ က်မယ္လို႔ ခန္႔မွန္းပါတယ္။
    အဲလို ကားအစားထိုးေပးတဲ႔ အဖိုးအခေတြေရာ IDAC က ၀န္ေဆာင္ခေတြေရာ အင္ရွဳဴးရန္႔ကပဲ သြားမွာပါ။ ဒါေၾကာင္႔ ပထမ အၿပင္၀ပ္ေရွာ႔မွာပဲ ကိတ္စေတြၿပီးေအာင္ အရင္လုပ္ခ်င္တာပါ။ ကိုယ္႔အတြက္မဟုတ္ပဲ တက္္စီအဖိုးၾကီး အတြက္ပါ။

    ReplyDelete
  7. Does taxi driver (his insurer) need to pay all cost?

    ReplyDelete